Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της ενότητας «Ενεργός Πολίτης και Πολιτιστική Κληρονομιά», οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄2 τάξης του 12ου δημοτικού σχ. Λαμίας, δημιούργησαν με μεράκι το δικό τους λαογραφικό μουσείο! Με αφορμή το Κεφάλαιο 13 στη Γλώσσα της Β΄ Δημοτικού, μιλήσαμε για τα λαογραφικά μουσεία και αποφασίσαμε να κάνουμε μία εικονική περιήγηση μέσω της ιστοσελίδας ‘Τάξη Αστεράτη’ στο Λαογραφικό Μουσείο Αγιάσου Λέσβου.

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε και από κοντά το Λαογραφικό Μουσείο της πόλης μας. Μπροστά μας ξεδιπλώθηκε ένας διαφορετικός κόσμος, μια άλλη εποχή, γεμάτη ιστορίες και εικόνες από το παρελθόν. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι πολλά από τα παλιά αντικείμενα που είδαν – όπως λάμπες πετρελαίου, μύλοι για πιπέρι ή καφέ, γκλίτσες και άλλα – υπήρχαν ακόμα στα σπίτια τους ή στα σπίτια των παππούδων τους.

Η ιδέα δεν άργησε να γεννηθεί: αποφασίσαμε να φέρουμε στο σχολείο όσα παλιά αντικείμενα μπορούσαμε από τα σπίτια μας και να δημιουργήσουμε το δικό μας λαογραφικό μουσείο μέσα στην τάξη! Κάθε παιδί παρουσίασε στους συμμαθητές του το αντικείμενο που έφερε, εξηγώντας τι είναι και πώς χρησιμοποιούνταν. Ετοιμάσαμε καρτελάκια για κάθε έκθεμα, φτιάξαμε την ταμπέλα του μουσείου μας, ζωγραφίσαμε τα αντικείμενα όπως τα είδαμε με τη δική μας ματιά και… το μουσείο μας ήταν έτοιμο! Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό! Φτιάξαμε προσκλήσεις και καλέσαμε τα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου μας να μας επισκεφθούν.

Γίναμε οι μικροί ξεναγοί τους και τους παρουσιάσαμε με ενθουσιασμό τα παλιά αντικείμενα, εξηγώντας τη χρήση τους και την ιστορία τους. Η χαρά και η ικανοποίησή μας ήταν μεγάλη, βλέποντας το ενδιαφέρον, την προσοχή και τα χαμόγελα των επισκεπτών μας!